Ugler i sofaen.

Min søster har syet de herligste uglepuder til mig. Det er dejligt at have en kreativ søster som er så sød at sy for mig når jeg ikke kan selv. Jo, jeg kan sikkert godt men det bliver ikke så pænt (og jeg har ingen symaskine) og så er der lige det med energien i øjeblikket som kan ligge på et meget lille sted.

Jeg er så træt, så træt at jeg næsten kan stå op og sove, men det er meget normalt efter en kræftbehandling at man får denne her træthed, som ikke kan soves væk, man skal helst holde sig lidt i gang hele tiden, men det er svært når jeg også døjer lidt med ryggen.Jeg var til et informationsmøde i torsdags om bivirkninger efter stråling i hoved-hals-området, og fik hilst på nogle af de andre patienter som jeg så næsten daglig. Men puha jeg fik helt kvalme ved at være i stråleterapien igen (det var der mødet blev afholdt) hvor er jeg glad for at det er overstået. For pokker hvor var det hårdt  med den kvlame at ligge fastspændt og bare håbe på at jeg ikke skulle kaste op!

Maden smager stadig salt, vi fik at vide at der kan gå helt op til et år før smagssansen er normal. Det glæder jeg mig til, der er ikke megen fornøjelse ved at spise i øjeblikket, det er kun for at overleve at jeg spiser, ikke fordi jeg har lyst til mad, og slet ikke til at lave maden. Og nej Jimmi gider ikke lave mad det interesserer ham slet ikke, kun at spise den!

Og så er jeg trappet helt ud af smertestillende plastre, det har også givet  abstinenser, både fysisk og psykisk, med uro i kroppen, natlige svedeture, kulderystelser om dagen, grådlabil og vrede. Det har heller ikke været let, men jeg håber at det værste snart er overstået og at ryggen snart bliver lidt bedre (jeg laver skam øvelser hjemme foruden træningen på plejecenteret) så burde jeg også snart kunne se en start på at begynde at arbejde igen.

Apropos ryggen så har jeg fået tid til mr-scanning på onsdag, det bliver rart at få opklaret om der sidder en nerve i klemme eller om det “bare” er fordi mine muskler er blevet slappe! P1000681

Men under alle omstændigheder så bliver jeg i godt humør af at kigge på mine ugler.

18 thoughts on “Ugler i sofaen.

  1. Hihi.. Ugler i sofaen er bedre end ugler i mosen..😉
    De er så fine og glade, lige til at blive i godt humør af.. God søndag hos jer.

  2. Nøøøøj hvor er de fine de puder… skøn ide og flot udført..

    Godt at du får styr på hvad der gør hvad i din krop og jeg håber at dine rygproblemer slet ikke er så farlige som det ser ud og bare er noget der kan trænes væk…

  3. Hvor er de skønne dine nye, glade uglepuder🙂 Jeg håber, MR-scanningen viser, du bare skal have styrket dine muskler. Rigtig god bedring! Klem

  4. Kære Annemarie, du skal vide, at jeg er glad for at du skriver om tiden efter behandlingen, for det har betydning, da mange tænker at så er alt overstået og alt er godt, men det er det jo netop ikke. Og jeg kan sagtens følge dig i ubehaget ved at være i stråleterapien igen.
    Jeg er vild med dine skønne uglepuder, de er da til at blive i godt humør af🙂 God søndag til dig.

  5. Hihi, hvor er dine nye puder fine – sikke en skøn ide🙂

    Som Lene skriver; man er tilbøjelig til at tro, at så snart behandlingen er ovre, så er alt nok helt plingeling igen. Men det er det bare ikke, og det er altså rigtig godt, hvis du kan være med til at udbrede forståelsen for det.

  6. Super cool uglepuder!

    Jeg var netop en af dem, der troede, at når kemoen/strålerne var forbi, så var alting godt igen, så jeg lærer en masse ved at læse med hos dig, og tak fordi du beretter! Ryggen: Jeg tør næsten væde med, at det “bare” er dine muskler, der er blevet rigtig slappe efter den hårde tur, du har været igennem.

  7. Hvor er de fine dine puder. Håber du snart er frisk til at komme på job – men lyt til kroppen inden du skal starte op🙂 knus

  8. Jog krydser fingre for en god besked – og nej, det er bestemt ikke overstået, fordi det er ‘overstået’. Desværre. Men det vigtigste er trods alt, at skidtet er dræbt og ude af vores kroppe!

  9. Skønne ugler og den gule giver bare lige det glade element. Kan læse du stadig har en del at kæmpe med. Håber du snart mærker en god fremgang. Måske kan foråret hjælpe lidt på energien.

  10. Det er en sej omgang du slås med, men de herlige vårgule ugler pepper forhåbentlig lidt op, både i stuen og på humøret. Pøjpøj med scanningen🙂

  11. Virkelig noen flotte puter som lyser opp tilværelsen! Må bare smile når en ser på dem! Skjønner godt at du trenger noe som kan sprite opp humøret. Krysser fingrene for at svar på prøvene blir bra for deg!

    Stor klem fra Irene

  12. Det ville være rigtig rart, hvis ubehag og andet elendighed forsvandt med sidste behabdling, og man bare kunne begynde at geare op i hurtigt tempo. Så nemt er det desværre ikke. Godt du ind imellem kan finde de små lyspunkter eller søster kan hjælpe med uglerne🙂 Alle gode tanker sendes i din retning.

  13. Overnice website you have! This web shop provides high-quality instant tatty lifts and other accessories. We alternate ourselves from ” made in China ” knocker lifts but food our products in cooperation with 3M.

Skriv et svar

