Jeg kan godt hækle..

så det er jeg begyndt på. Jeg er nødt til at lave et eller andet med hænderne, når jeg ikke kan bevæge mig så meget rundt i øjeblikket pga ryggen. Så foreløbig er det blevet til seks stks. servietter, som skal foræres væk til en sød bekendt, Vibeke, som har fulgt min blog igennem et par år, og som har skrevet mange søde mails til mig under mit sygdomsforløb. Så er det blevet til en hue til mor (Olde) hvis hun kan passe den og en hue til sønnike hvor der forhåbentlig også er plads til ørebøfferne! Jeg vil også hækle lidt til Naja og Elias, men skal lige øve mig lidt mere. Heldigvis har jeg gode back-upper i form af mor og søster hvis opskrifterne kommer til at drille, de er jo, heldigvis for mig, dygtige til håndarbejde. Og så er det hyggeligt at sidde med et stykke håndarbejde og se/høre lidt fjernsyn/musik, er bare lidt sur over alt det vinter-OL, vil hellere se Miss Marple eller Hercule Poirot!

P1000494 IMG_0221 P1000503

25 thoughts on “Jeg kan godt hækle..

  1. Sikke fine ting du har lavet – hvor er det dejligt, at du kan lave håndarbejde.
    Jeg siger som dig, at jeg meget hellere vil se Miss Marple eller Hercule Poirot end vinter-OL🙂 Klem

  2. Skønt, at du kan hækle, så du ikke går helt grassat af kedsomhed🙂 Ih, hvor jeg husker lige præcis de servietter; dem har der huseret rigtig mange af i min familie.
    Hvis jeg så bare kunne slippe for at se vinter-OL, men John elsker at se det. Nå. Det går jo nok endda – det varer heldigvis ikke så længe.

    • De er meget søde de servietter, og man kan jo altid lave nogle til værtindegaver ;-D Og nej hedigvis varer OL ikke så længe, men bare irreterende at de sender det på så mange kanaler.

  3. Først og fremmest hjertelig tillykke med smukke Najas fødselsdag, det var synd, at hun blev syg det bette pus.
    Gudskelov, at du har fundet noget at beskæftige hænderne med ellers bliver det hele da for surt. At dine omgivelser så nyder godt af de fine ting, ja det er jo en bonus, som de sikkert sætter stor pris på.
    Jeg håber snart at kiropraktoren får bugt med iskiasnerven, for oven i alt det andet du må døje med lige nu, så har du bestemt ikke brug for at have problemer med ryggen også. Da jeg læste om din iskiasnerve og dine smerter, kom jeg pludselig til at tænke på noget der skete tilbage midt i 80´erne. Vore venner havde været hos min ex-mand og jeg for at spille kort, det havde sneet kraftigt hele aftenen og da vennerne kørte hjem midt på natten, sad de fast. Min veninde var i små sko, så hun måtte blive inde i bilen og styre, mens manden der til gengæld havde frygteligt ondt i iskiasnerven, måtte ud og skubbe. Han fortalte, at det havde gjort så f…… ondt, at tårerne trillede, men der var ingen vej udenom. Hjem kom de da i løbet af natten og så vidt jeg ved, har han ikke haft problemer med iskiasnerven siden.
    Annemarie, rigtig, rigtig god bedring med dig og pas nu godt på dig selv.

    • Jeg må ud og skubbe bilen, det kan være det hjælper min på iskais -nerve ;-D og mange tak og jeg skal nok passe på mig selv. ;-D

  4. Den slags servietter har jeg også hæklet temmelig mange af i mine meget unge dage, og så i alle mulige farver.. Det er fedt at du bruger tiden på at sidde og nørkle lidt, når ryggen bliver ved at drille så meget.

    Knus og god dag til dig

    • Et eller andet er jeg nødt til at lave når jeg ikke kan sprinte rundt og lave en hel masse, som f.eks rengøring og Københavnertur, hvilket jeg håber vi snart kan mødes til.måske i næste uge ? ;-D

  5. Du må se positivt på det; så længe der bare er vinter-ol i fjernsynet, er risikoen for at hækle forkert så meget desto mindre😉 Super-lækre huer!

    PS: De der hundehale-knager har vi også🙂

    • hehe, ja det er ikke så spændende at man ikke kan holde øjnene fra det, så der bliver ikke lavet mange fejl i hækleriet. ;-D

  6. Man er nødt til at foretage sig noget, for ikke at gå til, for så synes man da, at man foretager sig noget nyttigt. Det gør du så her….og huerne er jeg ret vild med. De er flotte.
    Jeg strikker sokker – og kan også sagtens undvære vinter-ol. God bedring med ryggen.

  7. FIne servietter – og huer🙂 Det er skønt at lave håndarbejde når man ikke er så mobil. Fortsæt endelig🙂 Knus og god bedring med din ryg.

  8. Du er da skrap til at hækle, jeg er vild med dine huer . God bedring til dig, mon ikke du kan finde et eller andet fjernsyn på nettv på DR?

  9. Dine hæklede sager ser fine ud, og hænderne skal have noget at beskæftige sig med. Jeg ser hverken OL eller nogle af de andre ting du nævner og sidstnævnte aner jeg ikke hvad er – har aldrig hørt om det, så lidt klogere kunne jeg måske blive ved at se lidt tv🙂

  10. Fed hua du der har nørklet……så meget hækling kan jeg ikke, så jeg strikker lystigt videre på forskellige norske projekter.
    Håber din ryg snart ter sig ordentligt igen🙂

    • Ja og jeg kan ikke strikke, jo det kan jeg godt men det bliver ikke pænt. Det er selvfølgelig mange år siden jeg strikket, kan være jeg skal prøve igen. ;-D

  11. Ih, hvor hyggeligt, at se håndarbejde på din blog. Det er så dejligt at have noget i hænderne, så man ikke føler man sidder helt uvirksom hen. Det er fine ting du får lavet. Jeg har aldrig været særlig god med en hæklenål, så jeg holder mig som regel til strikkepindene😉

    • Og har det lige omvendt, jeg er ikke så god med strikkepindene, men heldigvis er vi så forskellige, at vi kan beundre hinandens håndarbejder, du laver jo nogle rigtig fine ting. ;-D

Skriv et svar

