Det er også længe siden sidst..

næsten 3 måneder, at vi var en tur i Åmosen. Jeg kiggede lige tilbage i indlæggene og sidst vi var dernede var den 21. oktober 2013. Så det var dejligt med et gensyn  og at få luftet kameraet lidt.

Der var lidt dejligt grønt mos på træstammerne.. IMG_4187 IMG_4190 IMG_4194  IMG_4203 Der var fiskehejren..IMG_4213 der var noget grønt der var ved at springe ud..IMG_4215 der var masser af vandpytter og lidt vand der var gået over åens bredder..IMG_4222 der var en spejling af træer i en vandpyt..IMG_4228 og Jimmi der fik en våd sok ved at forcere denne kæmpevandpyt. Jimmi ville lige over i kanoklubben og tjekke at alt stod ok til med kanoen, jeg blev på den anden side af vandpytten og ventede pænt på at han kom tilbage.. IMG_4230 IMG_4233 Der var folk ude og ro i kajak..

IMG_4264 og der var denne svamp (som Jimmi fik øje på) der er  grøn, normalt er de hvide eller sorte.

Selvom jeg ikke har meget zoom på objektivet på mit nye kamera så er der heldigvis så meget pixel  at jeg kan beskære billederne kraftigt uden at de bliver alt for slørede. (Det er så ikke alle billeder der er beskåret!).

27 thoughts on “Det er også længe siden sidst..

  1. Skal love for at åen var mere end fuld og stakkels Jimmi med våd sok..;-)
    Ingefær the er rigtig god mod kvalme. Min svigerdatter havde i 2 af sine 4 svangerskaber utrolig meget kvalme og det eneste der hjalp var denne the.
    Ikke sjov at trappe ned med så meget stærk medisin som du har fået, øv øv.
    Godt du får al den hjælp..:-)

    Søndags knus fra Lisbeth

  2. Sikke en dejligt vandretur I har været på! Dejligt at se en vild kaprifolium, hvor bladene er sprunget ud – så må foråret jo være på vej🙂 Klem

  3. Det har da også bare været så dejligt vejr i dag – men hvor er der meget vand alle steder🙂
    Den grønne svamp er grøn pga. alger … det er igen al den fugt🙂
    Min rosmarin er begyndt at blomstre – det er så mildt, at alting tror det er forår, men der må da mangle en masse lys endnu.

    • Jimmi sagde også at det var alger, vores vinterjasmin er også gået helt amok og blomstrer og blomstrer, så længe blomstrede den ikke sidste år, men det var jo også en kold vinter. Og der må godt komme en masse lys nu det savner jeg.

  4. Ahh godt at I kom ud. Jørn har lige ringet, han er på vej hjem fra jagt med sjaskvåde sokker, hoppede over en grøft og gled så ned i den🙂

    • Hihi, undskyld ville godt have set det. Håber han er blevet tør igen. Og det var dejligt at komme ud og gå igen i vores Åmose. ;-D

  5. Selvom det er meget vådt og trist farvemæssigt i naturen, så er det rart at komme ud og så lægger man også meget mere mærke til det grønne der dukker op imellem alt det brune😉
    Her har det regnet, men det forhindrede ikke mig i at tage på ‘muddervandring’ i skoven. Kom hjem med smat helt op til knæene. Ikke fordi jeg faldt i pytterne, men fordi det sprøjter, når man går.

    • Det er dejligt at komme ud og gå man får da trods alt noget lys og motion, jeg prøver så vidt muligt også at komme ud og gå en tur hver dag. Og der findes jo heldigvis regntøj. ;-D

  6. Jeg har ikke været på din blog nogle dage, men jeg kan kun sige, at jeg er så glad på dine og din families vegne over de dejlige positive svar .
    Sikke dog et møgår 2013 som I har været igennem. Jeg kan godt forstå, at din Jimmi har forkælet dig med yndige smykker.
    Kh Marianne

  7. Så fint et sted …. nesten vårstemning også! Her har det også kommet spirer, men spørs hvordan det går nå, for nå er temperaturen kommet ned i 10 minusgrader. Snøen skal normalt isolere, men her er det bar mark. Håper mine planter og busker klarer seg.

    Godt å høre at du har fått gode nyheter …. krysser stadig fingrende for at din fremgang fortsetter.

    Klemmer fra Irene

    • Tusinde tak her i dag skulle der komme lidt sne men nu gider jeg ikke vinter mere vil gerne have forår. Klem fra mig. ;-D

  8. Det ser ud til at have været en rigtig dejlig tur i Åmosen, og I havde jo nærmest forårstemperaturer. Bare nu naturen ikke alt for tidligt tror, at det er forår, for hvad sker der så, hvis vi pludselig får de vintertemperaturer, som de har lovet, når der ikke er sne til at varme omkring planterne.

    Det må være så dejligt for dig at se foråret komme oven på al din sygdom, som du nu er blevet erklæret helt rask fra. Jeg tænker, at det må være meget livsbekræftende.

    • Det var en dejlig tur, glæder mig til at gå nogle flere dernede igen. Og vi må håbe at naturen kan finde ud af det, så der ikke går alt for meget i stykker hvis der kommer frostgrader. Det er livsbekræftende at være erklæret rask, men det skal også lige sive rigtigt ind. ;-D

  9. Ok.. skal vi konkludere at blogland er i besiddelse af mindst tre hankønsvæsner med hang til at hoppe i vandpytter… Ellens Aubie… Inges Emil… og din Jimmi… (og en enkelt grøfte-udfordret jæger) Ser ud til at have været et dejligt gensyn med det dejlige sted, men var rådyrene smuttet ind i skovbunden?

    • hihi, mon ikke der flere hankønsvæsner der hopper i pytter, de vil nok bare ikke røbes ;-D Det var et dejligt gensyn, og jo vi kiggede efter rådyrene men de havde gemt sig godt, desværre😦

  10. He he, troede Jimmi virkelig, han kunne komme tørskoet igennem, eller ofrede han med vilje de tørre tæer bare for at se til kanoen? Dejligt, du, trods alt, er frisk nok til igen at komme ud at gå og tage dine fine billeder🙂

    • hihi, han håbede da i hvert fald, men kigge til kanoen det skulle han! Og ja det er dejligt at kunne komme i Åmosen igen. ;-D

  11. Hvor er de dog smukke, dine billeder.
    De første 3 billeder virker spændende og som om de er taget ud af en uhyggelig film ☺. Fik gamlen våde sokker eller var han forberedt på en “svømmetur”?

    • Hahaha, jeg havde skrevet gemalen, var så i gang med at rette et eller andet og så blev det pludselig (ser jeg nu) til gamlen. Jeg håber ikke at Jimmy blev sur ☺. Sig undskyld til ham ☺☺☺.

  12. Morron ! Ja det verkar växa mycket grön mossa på dom stammarna. Ja det var mycket vatten där så jag förstår att Jimmi fick blöta sockor. Här var det -13,5 grader igår och vi har ca 6-7 cm snö och det snöar ute nu. Ha det gott !

  13. Det er godt at komme ud, og kan man samtidig lufte kameraet, får man rigtigt luftet ud i øverste etage. Det gælder ihvertfald for mit vedkommende, og jeg tænker, at du har det på samme måde.

Skriv et svar

