!Tusinde tak..

til jer alle sammen for de dejlige skønne kommentarer i mit forrige indlæg. Det er dejligt at ventetiden på svaret nu er overstået, nu skal det bare sive rigtigt ind. Jeg skal til fys i morgen og have lavet en plan for genoptræning. I dag har jeg haft det lidt skidt, kvalme, det kan være fordi jeg har taget noget af prednisolonen fra, så i dag måtte jeg gå tilbage til tidligere dosis, 10 mg morgen og 5 mg aften. Jeg skal nok vente med at tage mere fra indtil jeg er kommet længere ned i morfinplastret og ude af gabepentinen (som også er smertestillende). Lige i øjeblikket så enten fryser jeg som en lille hund eller sveder som en gris i højt solskin. Det er sgi ikke let, men heldigvis skal jeg på “smerteklinikken” på tirsdag, måske har de nogle gode råd ang. kvalme. Jeg har tænkt mig at købe nogle ingefærtabletter de skullle også være gode mod kvalme. Jeg kan klare at have ondt i kroppen, men kvalme kan jeg simpelthen ikke klare. Men jeg tror at jeg komme til i en periode at leve med kvalmen når jeg skal trappe helt ud af prednisolonen, men jeg kan jo heller ikke spise det skidt resten af livet, lige i øjeblikket ligner jeg månen, rund i hovedet og huden er meget sart, jeg får let blå mærker og huden går let i stykker. Så det bliver dejligt når jeg engang er trappet ud af al medicinen. Lige nu er jeg bare så træt, det kan være en reaktion oven på alle de sidste ugers venten på det gode svar som jeg fik  forleden dag. Og så er det dejligt at høre at Ellen har det godt efter omstændingerhederne og kan straks kan finde stavefejl at underholde os med.  IMG_4170

20 thoughts on “!Tusinde tak..

  1. Hvor er det træls, at du skal døje sådan med smerter og kvalme, jeg håber smerteklinikken kan hjælpe dig med en plan. Og så er dit billede så dejligt livsbekræftende, det trænger vi til her midt i den mørke vintertid. Og det er så rart at både du og Ellen får gode svar. Varme tanker herfra

    • Jeg håber også at de kan hjælpe, det er næsten ikke til at holde ud mere med smerterne i ryggen. Er så træt af at have ondt et eller andet sted i kroppen. Og tak. ;-D

  2. Er det mon medicinen, der giver dig kvalme? Jeg håber, du kan trappe ud af det i en takt, så du ikke får kvalme og smerter. I hvert fald var det skønt at vide, at du er erklæret rask!

  3. Det lyder sørme ikke rart med kvalmen; meget kan man stå model til, men ikke kvalme. Det ser ud til, at prednisolonen giver dig mange bivirkninger med den sarte hud. Ingefæren skal da helt sikkert prøves. Det bliver så godt, når du er trappet ud af al medicinen! Men indtil videre skal du bare glæde dig over at være erklæret helt rask, det er da helt fantastisk.

    • det bliver godt når jeg er engang er medicinfri, vil helst undvære den, men kan ikke klare at have kvalme. Og jo jeg glæder mig også over at være erklæret rask. ;-D

  4. Prednisolon er noget frygteligt skidt med en masse bivirkninger. Desværre virker det godt ved mange af de værste sygdomme, så det er nok et nødvendigt onde. og jeg gi’r dig ret, man kan klare at ha’ ondt mange steder, men kvalme, det gør bare at man slet ikke kan fungere. Jeg håber, du snart slipper af med det.God idé at spørge på smerteklinikken 🙂

  5. Hvor er det dejlige nyheder♥ Er så glad på dine og familiens vegne!!! Møg med den kvalme. Kvalme er simpelthen forfærdeligt. Håber der er noget mod det. Her får svigermor Prednisolon og det er noget møg som desværre tit er nødvendigt. Huner også ved at trappe ned så jeg ved hvor meget bøvl det kan give. Knus og kærlige tanker♥

  6. Puha, kvalme kan man bare ikke abstrahere fra; og så får du jo heller ikke spist nok. Jeg håber virkelig at smerteklinikken kan hjælpe dig, så du kan få trappet medicinen ned uden alt for meget bøvl. Men hvor er det godt, at du ikke længere skal gå og frygte det værste 🙂
    Knus herfra

    • Nej man kan ikke abstrahere fra kvalme, og man får ikke spist noget. Det er godt at jeg ikke skal gå og være bange for svaret mere. ;-D Knus

  7. Når nu du får så meget medicin, at du alene ville kunne holde et apotek gående, får du så ikke også noget kvalmestillende? Jeg fik at vide, at jeg måtte spise så meget kvalmestillende, jeg næsten orkede. Grænsen var helt oppe på 24 tabletter om dagen … jeg var bare så heldig, at jeg kun havde brug for en eller to af dem, men der må da være et eller andet, der kan hjælpe dig ud af kvalmen, skulle man tro, for ja: det er virkelig modbydeligt, og man har ikke overskud til noget som helst.

    • jo jeg får emperal, men kun 6 stks om dagen, mærkeligt at man ikke har tilbudt mig noget andet end prednisolon! Spørger på tirsdag når jeg skal på smerte-klinikken, jeg kunne godt tænke mig at komme ud af prednisolonen.

  8. Øv, kvalme er bare det værste 😦 Og smerter er jo heller ikke ligefrem særligt fornøjelige. Hvor er det træls, at du skal døje sådan med begge dele. Jeg tænker lidt som Ellen, at der da må være ‘et eller andet’, du kan få imod den f..ing kvalme? At du klasker helt sammen af træthed, kan vel sagtens – som du selv skriver – være en reaktion på lang tids nervøs venten, så det går forhåbentlig over inden så længe.

    • Kvalme er bare stygt, jeg håber at smerteklinikken har noget at byde ind med. Jeg tror det er en reaktion oven på hele forløbet.

  9. Det er vanskeligt ikke at engagere sig når mennesker bliver syge og får det svært og kæmper så store kampe som du (og Ellen).. men det er ganske umuligt når det faktisk osse er mennesker man godt kan lide.. så der er ikke så meget at takke for. Selvfølgelig har vi tænkt på dig (og Ellen) og håbet og X´et fingre og alt det der… og jeres lettelse er osse vores og vi er taknemmelige for at kunne dele den med jer.

    • Jeg er glad for at I deler kampen med os, det varmer at vide at der er så mange skønne mennesker der bekymrer sig om os.

Skriv et svar

