! Angst, vrede og gråd

fylder meget hos mig i øjeblikket, måske ikke lige i den rækkefølge, men det fylder meget, men forhåbentlig ikke så meget mere efter i morgen når jeg har været til halskonference på Herlev. Og selv om jeg går til psykolog og får talt om sygdommen, så har jeg det med at blive vred over at den lortesygdom skulle ramme mig. Det er småting jeg bliver hidsig over, jeg godt selv kan se at det er åndsvagt at hidse sig op over, men jeg kan ikke lade være. Så kan jeg i næste øjeblik blive ked af det og bare stortude. Samtidig er jeg også bange for svaret i morgen, og selvom jeg er sikker på at det er godt svar jeg får, så er jeg bange! Og så kan alle komme med en masse kloge ord, men angsten sidder der stadig, og med den følger vreden og gråden og sådan kører det i ring i øjeblikket for mig, og det irreterer mig at det fylder så meget i min hverdag i øjeblikket.

Det er en normal reaktion,  men det gør det ikke mindre irreterende, også at min krop er så svag i øjebliket, jeg har gået med krykke fordi min iskasnerve havde sat sig i klemme på bagsiden af låret, og fordi jeg har gået med krykken, har jeg nu fået ond i ryggen i højre side fordi jeg har gået og spændt i musklerne. Heldigvis har jeg fået, via fysio-terapeuten på Herlev Hospital, plejecentrets fysio-terapeouter til at lave et specielprogram til mig, så jeg ikke får lavet flere skader, men styrket musklerne på en ordentlig måde, så jeg efterhånden også snart kan begynde at tænke på at komme tilbage på arbejdet.

Jeg savner min hverdag, mit liv som det var før, og selvom livet ikke bliver helt som før sygdommen, så skal det blive rart at få  hverdagen tilbage igen når jeg begynder at arbejde.  IMG_4123

Billedet er tage i morges, håber at svaret bliver lige så smukt som solopgangen.

12 thoughts on “! Angst, vrede og gråd

  1. Det ER normalt. Men at jeg siger det, kan du ikke bruge til noget som helst.
    Vi andre kan intet sige eller gøre, som kan bringe dig ud af den afmagt, du står lige midt i her og nu. Det er rædselsfuldt.
    Derfor giver jeg dig bare et stort knus og en forhåbentlig beroligende bemærkning om, at der intet er at bemærke i morgen. For så ville du have vidst det selv længe – allerinderst inde.
    Knus – jeg vil tænke på dig i morgen.

  2. Kæreste Annemarie.
    Det med krykken så jeg godt en bemærkning om på en kommentar og tænkte at du i hvertfald ikke piber her i universet. Desværre har jeg ingen trøstende ord, men sender mine varmeste tanker, og ønsker af hele mit hjerte at du får det svar i morgen du allerhelst vil høre. Knus.

  3. Jeg vil ikke sige jeg forstår… for det gør jeg nok ikke. Men jeg forstår i hvert fald en ting – og det er at du har al mulig ret til at være vred, at være bitter, at tude, at råbe og skrige. Uanset om du får et godt eller mindre godt svar så får du et svar og kan begynde at agere igen.. at vente er så opslidende på psyken.

    Håber du får ny energi af svaret…

  4. Håber at kontrollen i dag går godt. Som overleveren skriver, så har du al mulig grund (og ret) til at være vred og ked af det. Det er godt at du har nogen at snakke med og brug også bloggen til at komme af med det, Vi er her. Knus og varme tanker🙂

  5. Alt det kloge er allerede skrevet i de foregående kommentarer. Jeg sender et knus af sted i din retning og håber, at du får det bedst tænkelige svar.

  6. Åh kære du, hvor er det hårdt! Jeg ved ikke, om du kan bruge mit råd, men jeg har et afslapningsprogram med ‘Den lille Yoga Nidra’ på min iPot, som varer 20 minutter. Det har været guld værd for mig,når livet har været ubærligt. Klem!

  7. Det ville være underligt hvis du ikke havde alle de tanker. Det er jo en sygdom som man ikke rigtig ved hvor man har.
    Du er sikkert på Herlev nu, så pøj pøj og krydser fingre for dig!!
    Knus

  8. Jeg er sikker på, at du får de svar du ønsker dig allermest! Hvis det modsatte skulle ske, så ved vi alle, at du er i gode hænder på Herlev, hvor de er så dygtige.

    Der er ikke noget at sige til at du tuder og er vred. Jeg tror, det er en helt naturlig sorgreaktion, men det fortæller din psykolog dig sikkert også.

    Pøj pøj med i dag.

  9. Jeg forstår godt hvad du mener – jeg har også prøvet den tur med vrede – angst – ked af det og bare rigtig frustreret. Har ingen trøstende ord – det er bare vanvittig hårdt at være syg. Jeg håber du har været afsted og fået et godt svar nu. Mange knus og tanker.

Skriv et svar

