De har intet med i går at gøre..

de skønne dompapper der er taget hjemme hos min mor igennem vinduet ud til baggården anden juledag, hvor vi var til en lille julefrokost sammen med min søster og svoger. Der sad to flotte dompap-hanner, jeg kunne dog ikke få dem begge to på samme billede uden at det blev sløret. Billederne her er beskåret, dejligt at der er så meget pixel på når man endnu ikke har et zoom-objektiv til det nye kamera.

I går var en rigtig hyggelig dag, jeg var bl.a. også hos tandlægen, en ny da jeg er lidt træt af at min tidligere ikke har sene eftermiddagstider, hvilket jeg har brug for når jeg skal begynde at arbejde igen på et tidspunkt (når jeg har fået bygget noget muskelmasse op igen og ikke er så træt). Tandlægen (Anne, hun er Jimmis tandlæge, som han har haft i ca 20-22 år) sagde at det var meget fint, jeg behøvede heller ikke at få fjernet tandsten eller pudset tænderne, de var så fine, selvom jeg har spist en del slik på det sidste, og der var heller ingen huller. Det var dejligt, nu skal vi bare få undersøgt om jeg kan få tilskud til tandeftersyn evt. pga mundtør hvilket giver større risiko for huller i tænderne. Jeg skal gå ca hver 3 måned så der ikke lige pludselig bliver en masse der skal laves ved mine tænder.

Jeg fik en hyggelig eftermiddag/aften sammen med mor, hun havde lavet frikadeller til os, vi fik en kop kaffe og så afsted til biografen. Filmen var sjov,  der blev i hvert fald grint en hel del af alle i biografen, det er længe siden jeg har været i biffen hvor der er blevet grint så meget og så højt.

IMG_3910 IMG_3914

13 thoughts on “De har intet med i går at gøre..

  1. Hverdagen med tandlægebesøg, filmkig og tid til fotografering er så småt ved at vende tilbage, det er dejligt at følge med på sidelinjen, God dag til jer🙂

  2. Jeg sidder også og fryder mig over, at du klarer en del igen. Det må være rigtig dejligt, at have fundet ud på den anden side.

  3. Det var en dejlig besked at få af tandlægen. Sikke fine billeder af den smukke fugl. Jeg har flere dompappar i haven – de elsker solsikkefrø🙂 Klem

  4. Skønne fotogene fugle der er til at få øje på – selv med standard-objektivet.

    Godt at se at der stadig kommer mere og mere energi i din retning og mon ikke du er tilbage på jobbet i løbet af et par måneder eller sådan noget. Du skal vel starte på nedsat tid og på “skåne-programmet”.

    • Jeg skal først lige være i rigtig god form før jeg starter igen, og jo så bliver det også på skåneprogram. ;-D

  5. Nogle steder er det svært at få en ny tandlæge. Min har stoppet for flere klienter for flere år siden. Nul huller er altid godt. Vi håber det bliver mere reglen end undtagelse også de næste måneder.

    • Jeg håber også at det bliver reglen med nul huller, jeg må jo selv bare gøre mit bedste med at passe godt på tænderne.😀

  6. God fornøjelse med fortsat muskelgenopbygning! Hvis det er lige så slemt som for mig, er der meget, der skal bygges op igen🙂
    Dompapper er bare så smukke … allersmukkest i sne, men den vil vi altså helst undvære🙂

    • Der er meget der skal styrkes jeg er godt nok blevet svag, så svag at jeg har fået både ondt i ryggen og fået iskasnerven i klemme på bagsiden af låret. Så jeg går med krykke i øjeblikket har gjort det fra før jul, og nu har jeg så lavet en forkert bevægelse/overbelastet rygmusklerne så jeg går lidt som Qausimodo! Og sne kan vi godt undvære nu, dompapperne må gerne komme forbi min have og bosætte sig. ;-D

  7. nu er jeg da misundelig, dompapper i Lyngby. Her ude på Vestegnen har vi ikke set dem endnu. Kun Halemejser, som dog også er smukke og dejlige at kigge på.
    Den mundtørhed du taler om, er det pga din behandling? Og hvad man man gøre ved sådan noget? Eller er det blot oftere tandlæge tjek for at forebygge huller?
    Godt nytår😉

Skriv et svar

