En tur til København..

dvs. allerførst var jeg ude i Sydhavnen og hilse på min chef og mine kollegaer. Har ikke set dem siden september, så det var dejligt at få hilst på dem igen, og at få at vide at man er savnet og at man ser godt ud! Jeg glæder mig også til at komme tilbage igen, selvom der nok går 2-3 måneder endnu.

Jeg var der et par timer så tog jeg en tur på Strøget,jeg  troede  at der var masser af julestemning/markeder i København, men der blev jeg slemt skuffet. Der var ét julemarked på Strøget, ingen juleboder andre steder, og udsmykningen  på Strøget var ærligt talt meget kedelig. Synes det var svært at finde den gode julestemning frem, men pyt jeg har mit gode humør og jeg havde en anden aftale senere på eftermiddagen med Inge, som jo har travlt i øjeblikket, men som heldigvis lige kunne presse et cafébesøg ind imellem et par aftaler. Det var dejligt at mødes med den søde kvinde igen, næste gang vi skal mødes håber jeg at vi kan gå ud og spise med kniv og gaffel, begge to. Jeg trænger ( foruden alt anden dejlig mad) snart til en burger med pomfritter! DSCF2579-001 DSCF2580 DSCF2582 DSCF2591 Juleudsmykningen i København. DSCF2593 Rundetårn som jeg snart må op i igen, det er et par år siden. København Inge 11-12-2013 Illums ene vinduesudstilling, ikke meget jul over den, selvom bamserne da er søde nok.København Inge 11-12-20131 Det eneste julemarked jeg så. København Inge 11-12-20132 Udenfor La Glace.

DSCF2646 København Inge 11-12-20133 Tivoli og Hovedbanegården. DSCF2675 Og jeg var med S-toget derind, da jeg jo ikke kører bil i øjeblikket, og slet ikke tager den ind til byen, alt for besværligt at finde en p-plads. Men jeg var godt nok også træt i går aftes, sad på et tidspunkt ret op og ned og sov i sofaen.

26 thoughts on “En tur til København..

  1. Tror den triste juleudsmykning ville se helt anderledes ud i halvmørke og nyfalden sne.. det er bare ikke lige det vejret er leveringsdygtig i i øjeblikket, men det glæder mig at du har haft en dejlig dag, selvom den var trættende.

    (ps… check din postkasse i dag)

    • Selvfølgelig ville lidt sne have hjulpet, men generelt var der bare kedeligt pyntet op i år, og tak jeg tjekker postkassen ;-D )

  2. Jeg kan godt forstå du var træt, men dejligt at Inge og du nåede at stikke hovederne sammen 🙂 Og hvad er nu det. København skal da være festligt julepyntet, jeg kommer jo derover på lørdag!

    • Det var godt at vi nåede at mødes, det har været lidt svært i de sidste par måneder at finde tid og lejlighed. Håber d finder lidt julestemning lørdag. ;-D

  3. Ja vi tænker tilbage på da vi var børn og der var jul i næsten ethvert butiksvindue (eller sådan husker vi det 😉 ) og der hvor Cafe Norden ligger var der julevindue med mekaniske nisser.
    Desværre drukner de få pyntede vinduer i discountkluns.
    Men så er det godt at man kan tage ind i Tivoli og få det gen mættet.

    Jeg glæder mig til et indlæg fra dig, hvor du sidder og gnaver dig igennem en stor burger med pomme frites!! 🙂
    Rigtig god dag!

    • Det kan være at man husker det anderledes, men jeg synes alligevel at der plejer at være mere jul i København. Og jeg glæder mig også til den burger. ;-D

  4. Skumring og sne ville gøre pokker til forskel på julepynten her i byen.. 🙂
    Det var fedt det lige kunne lykkes med en cafeaftale i går, og omsnart ikke så længe så mæsker vi os begge i burgere mit alles.. 🙂
    Knus til dig

    • Det ville hjælpe meget med lidt sne og lidt mere juleudsmykning. Og ja det kan ikke vare længe før der kan glide en burger ned. ;-D

  5. Dejlige billeder og det lyder skønt med en bytur, men jeg kan godt forstå, du blev meget træt. Lige som Kari glæder jeg mig til et indlæg fra dig, hvor du sidder og gnaver dig igennem en stor burger 🙂 Klem!

  6. Ja, det er da en lidt fesen omgang jul vores hovedstad kan præstere. Til gengæld var det to gode møder/aftaler, du havde. De har garanteret betydet rigtig meget mere for dit velbefindende 😀

    • Det betød meget at hilse på kollegaerne igen, og at få at vide at man er savnet. Og altid rart og hyggeligt at mødes med Inge. ;-D

  7. Da jeg var barn var det årets højdepunkt at besøge strøget med juleudstilling i vinduet der hvor Cafe Nord ligger 🙂 God dag til jer 2 knus

  8. Jamen det var jo tyske julemarkedshytter og det tyske grillpølsekoncept!
    Tænk, at der ikke er mere julepynt inde på Strøget … skal de spare, mon? Er det yt at være så ikke-grøn, at man bruger penge på julestrøm? Sådan er det garanteret her i vores politiske overkorrekthedstider 😦

    • Ja og de pølser så lækre ud, men de må prøvesmages til næste år. Det skulle ikke forbavse mig at de skal spare men det er godt nok kedeligt i København.

  9. Så er der hyggelige her på landet, og i jeres egen have med julelysene på buskene. Mangel på julepynt i storbyen ødelægger heldigvis ikke et lille stævnemøde eller to.

  10. Jeps, meget gode billeder. Specielt for os, da vi tager til kbh i eftermiddag og hjem lørdag aften. Sammen med den bedre halvdel, ville vi lige se, og besøge nogle ting. Ja, og måske købe en julegave.

    Jeg havde dog sat næsen op efter en flot, og pyntet julestemning, men den må vi så vente med desværre.
    Rigtig god weekend Annemarie.

    • Ja desværre, men det kan jo være at julestemningen er bedre nedre ved Nyhavn/Kongens Nytorv. Rigtig god fornøjelse med julehygge og juleindkøb til dig og din bedre halvdel. ;-D

  11. Når du nu ikke kan spise en stor lækker burger med fritter, og du var i nærheden af La Glace, kunne du så ikke gå derind og spise et lækkert stykke blødt lagkage, det har du jo “råd” til på kaloriekontoen! Men som andre her på bloggen glæder jeg mig til et indlæg, der viser dig i færd med at spise burger ! Kh Marianne

    • Jo jeg kunne godt have spist en lækker kage, men køen var så lang så det ville jeg ikke bruge tid på. Men der røg lidt chokolade fra Frellsen ned, blød med pebermynthe i. ;-D

Skriv et svar

