Lys på Lyngby Hovedgade..

og en biograftur sammen med min Mor.

I morges var jeg lige nede og fået taget nogle blodprøver for at se om mit imumforsvar kan tåle en influenza-vaccinitation. Det kunne være rart at slippe for en influenza, da jeg jo desværre er meget modtagelig for smitte. Senere mødtes jeg med mor, jeg havde invititeret hende i biografen for at se Kvinden i Buret, som jeg jo skulle have set i oktober sammen med Jimmi, men hvor jeg jo desværre blev indlagt på Herlev.Men Jimmi syntes at det var ok at jeg tog Mor med i biografen i stedet for ham. Jeg synes at filmen var ok, men jeg forventer heller aldrig at en film skal svare nøjagtig til bogen, så det er nok derfor jeg aldrig bliver skuffet. P1000261 P1000266 P1000268 P1000269 P1000272

24 thoughts on “Lys på Lyngby Hovedgade..

  1. Hvor er det dejligt, at du kommer ud nu og oplever! Jeg har det som dig og forventer heller ikke, at en film skal svare nøjagtig til bogen. Det er to forskellige kunstneriske udtryk🙂

    • Det er to forskellige ting, og godt hvis man kan holde dem adskilt, da der efterhånden er mange bøger der bliver filmatiseret ;-D

  2. Jeg har ikke set filmen, kun læst bogen, som jeg synes var frygtelig grum.. Dejligt at I sammen kom ud og blev luftet..🙂
    Knus og god aften hos jer.

  3. Hvor er det dejligt at læse, at dine kræfter langsomt vender tilbage. Hvis du bliver ved med den fart tør jeg slet ikke tænke på, hvor du ender🙂

    Jeg har overvejet meget, om jeg skal se ‘Kvinden i buret’, men har besluttet at lade bogen stå med dens eget udtryk.

    • Hihi, nej det er ikke godt at vide hvad det kan ende med ;-D
      Man behøver jo heller ikke at se filmen, ligesom omvendt, man kan se filmen og lade være med at læse bogen. ;-D

  4. Jeg tror ikke at bogen eller filmen er “mig-egnet” så jeg skåner mig selv for de overvældende indtryk af grumhed, som Inge kalder det. Det kan være jeg tager fejl, men jeg tager i hvert fald ikke chancen.

    Dejligt at se at du hver eneste dag bliver bedre og bedre og kan mere og mere… det går den rette vej… men er klar over at din kamp er sej.

  5. Tror også det er en film og bog du let kan springe over. Og det er dejligt at jeg kan flere ting nu, men det er som du skriver stadig en sej kamp. ;-D

  6. Det er altid en balance om man skal se film før bogen læses eller om det går at læse før film. Det plejer at være den bedste kombination at se film før bog, men da filmen ‘Tilværelsens ulidelige lethed’ kom op, havde jeg læst bogen, men det var med fordel, for så viste man hvad baggrunden for noget at handlingen var baseret på. Min veninde forstod ikke filmen. Til gengæld var jeg i biffen til forpræmiere og se ‘Mænd der hader kvinder’ og her havde det meste af salen læst bogen og der kom mange gisp lige inden en ‘skrækscene’. Det var irreterende!!

  7. Så godt å lese at du er på benene og får kommet deg ut litt … trivelige adventsbilder under også. Der har jeg ikke vært så flink i år. Fjorårets dekorasjon, hvor ble den av? Mmmm, jeg får nok lete litt i kassene på loftet og se om jeg finner materalene som skal til.

    Ha en fin uke, vennen ….. krysser fingrene for deg og håper formen blir stadig bedre!

    Irene

  8. Dejligt med endnu en luftetur🙂 Godt, du ikke tager det så tungt, hvis filmen ikke svarer til bogen. Det er jeg ikke god til og sidder og bliver sur og glemmer at nyde filmen. Ret dumt, ja jeg ved det godt. Og ser af den grund ikke specielt mange film, hvor jeg har læst bogen først. Sej kasket din mor har på🙂

    • Det er da ærgeligt at du glemmer at nyde filmen, du må øve dig i ikke at blive sur. Ja hun er ret fin med den kasket på. ;-D

  9. Goddag Reijen ! Vilka fina julbilder du har lagt ut på bloggen !! Här har dom som du sa varnat för snö till Torsdag eller Fredag vi får se om det kommer något. Här har vi grovsophämtning denna vecka så Lilly och jag har städat ur köksskåpena och kastat en massa saker från källaren. Ha det bra !

  10. Hvor er det dejligt at du er blevet luftet lidt😉 Jeg har hverken læst bogen, eller set filmen, og det sidste kommer ikke til at ske, før den vises i tv, selvom jeg har hørt den er helt fantastisk. Det tager jeg nu også med et gran salt.

  11. Hvor er det skønt at du kunne komme i biffen med din mor🙂 Jeg glæder mig til at se filmen – nu må jeg se om det bliver i biografen eller på DVD🙂 Knus

  12. Ja, jeg skal godt nok heller ikke se den film – for det første fordi jeg har det som Fruen i Midten med bøger og film, og for det andet fordi jeg synes, beskrivelsen af den kvindes fangenskab var så rædselsfuld, at den ikke behøver en gentagelse🙂
    Jeg håber dit immunforsvar er godt nok til en vaccination – det vil trods alt være endnu værre at redde sig en omgang influenza.

  13. Godt at se din energi og overskud vende stille og roligt tilbage🙂
    Jeg synes bogen var fantastisk, men har slet ikke lyst til at se filmen. Jeg kan læse de grummeste ting, men at se billederne virker alt for stærkt på mig.

    • Bogen var rigtig god, og jo filmen var grum, men jeg lukkede også øjnene da hun skulle hive tanden ud, det havde jeg ikke lyst til at se. ;-D

Skriv et svar

