! Snup en pille…

DSCF2446 eller 19 stykker plus morfinplaster, og morfintabletter efter behov. 6 stk. proteindrikke om dagen, og plus div. øvelser og gåture så er dagen hurtigt gået.

I dag har jeg været på Hillerød Hospital, og der er jeg blevet afsluttet fra. Så fremover er det min læge og Herlev Hospital der skal holde øje med mig og trappe mig ned i medicinen.

Jeg har fundet en pskylog som jeg allerede har været hos 2 gange, i morgen skal jeg til fys, og have løsnet lidt op for spændningerne i nakke og skuldre, fredag er det tid til ergo-terapeut, (kæbe/tunge øvelser). Så mangler jeg bare at finde ud af med gymnastikken for kræftramte, det kunne være rart at komme i gang med lidt gymnastik.

Så dagene løber hurtigt, det er bare lidt irreterende at være afhængig af alle de faste tider, skal jeg nogen steder he, skal jeg huske at pakke lidt af hvert af, men ok det er bedre end kemo-terapi og strålebehandling!

Hvordan har jeg det ? Jo tak jeg har det fint så længe jeg får min prednisolon, smerterne er ikke slemme mere, det seje spyt er aftagende, jeg får sovet nogenlunde, skal dog lige op og nattisse et par gange. Jeg kan spise lidt tomatsuppe, fik forleden dag spist en kødbolle med en moset kartoffel (havde lavet boller i karry til Jimmi) lidt chokolade kan også ryge ned, jeg skal bare sørge for at være smertedækket når jeg skal prøve at spise. Så det går fremad, omend langsomt, men det går.

Og Jimmi og Trunte er glade for at jeg er hjemme igen, sønnike kommer forbi og spiser med i aften, Josefine har været forbi et par gange, dejligt at se hende igen, og hvis alt går vel, får jeg ungerne at se en times tid eller to på lørdag.

Jeg glæder mig vildt meget!

IMG_0474 En lille rosenknop fra haven med besøg af en ?

35 thoughts on “! Snup en pille…

  1. Det er en sej omgang du er midt i, men hvor er det rart at læse at det går fremad, langsomt, men fremad. Og så har alle forkølelsesbakterier bare at holde sig langt væk fra dine guldklumper, så du kan nyde samværet med dem🙂

    • Det er sejt og lidt træls, og ja bakterier skal holde sig langt væk, jeg trænger til nogle gode børnebørns-krammere. ;-D

  2. Kære Anne Marie❤️ Sikke et dejligt indlæg, kan fornemme det hele går som det skal,dejligt de små kommer et smut forbi , kram til dig ❤️

  3. Hvor er det dejligt, at det begynder at gå fremad, og at du kan spise lidt. Ja, det må være irriterende med alle faste tider, men meget bedre end kemo og stråler! Jeg håber fys’en og psykologen kan hjælpe dig hurtigt tilbage i en rolig gænge. Klem

  4. Hvor er det godt at høre, at du er ovenpå igen🙂. Det har bare af at holde!!
    Jeg ved ikke helt, om man skal håbe på en mild, og dermed våd, vinter, eller en kold, og dermed tør (så bliver det jo til sne), vinter, sådan bare for din skyld. Jeg håber inderligt og krydser alt, hvad krydses kan, på at du kommer gennem de mørke måneder uden flere infektioner, så foråret kommer til at være det lyspunkt, der siger, at nu er du igennem🙂
    Mette

    • Jeg ved heller ikke lige hvad vi skal tro på at bedst, kold eller mild vinter. Og jeg glæder mig til at være igennem, selvom der nok går lidt tid.

      Kh Annemarie

  5. Jeg læser det som om at det går den rette vej og at tingene lysner for dig. Jeg kan godt forstå at du har brug for en masse hjælp til at komme videre herfra – men det skal nu nok gå med familien som støtter.

    Kipper med flaget…

    • Du læser rigtigt, og selvom det går langsomt så lysner det lidt. Og jeg har masser af støtte i familien, heldigvis. ;-D Og tak

  6. Dejligt indlæg at læse fra din side🙂
    Hvor jeg glad for at det allerede kan mærkes for dig at det går den rigtige vej, selvom det ved gud er noget af et apotek du skal forholde dig til.

  7. Dejligt at høre det går den rigtige vej🙂 Godt at du så småt begynder at kunne spise igen – og skal trappes ud af medicinen.

    • Det bliver dejligt at blive trappet ud af medicinen, selvom der kommer til at gå lang tid før jeg er smertefri. ;-D

  8. Det lyder rigtig godt. Hvor er det dejligt, at det går fremad for dig. Det er også rigtig positivt, at du er afsluttet fra Hillerød hospital. Jeg glæder mig på dine vegne!

  9. Hvor er det fedt, at det nu endelig begynder at gå den rigtige vej.. Håber vi ses på torsdag, jeg har nogle kasser du kan flytte rundt på.. Det er god styrketræning..😉
    Knus..

  10. Ja pyh, du har da ikke tid til at falde hen med alle de ting, du skal! Men dejligt at læse, at det så småt går fremad🙂 Givetvis en smaddergod ide også at få talt med en psykolog. Er det gennem Kræftens Bekæmpelse? Og så krydser vi lige fingre for, at ungerne holder sig snotfrie til weekenden.

    • Nej der er ikke tid til at slappe ret meget af, det er et hårdt program ! Nej det er igennem sundhedsforsikringen, så jeg skal ikke betale for behandlingerne, jeg kan få 12 i år og 12 til til næste år.
      Og ja de har bare at holde sig frie for snot! ;-D

  11. Jøsses, der skal da tælles op og sorteres!
    Men dejligt at det stille og roligt går fremad, selv om du har travlt med at passe aftaler. Jeg forstår sørme godt at du glæder dig til et gensyn med ungerne; de savner sikkert også mormor🙂

    • Jeg skriver en seddel hver dag og krydser af, så jeg er sikker på at jeg får alle de piller jeg skal have. Jeg tror Naja savner, Lillebror er nok lidt ligeglad, han er jo så lille endnu. ;-D

  12. Holddaop, for et arsenal, du har dig der! Jeg kan godt forstå, det er lidt irriterende at være så bundet, men heldigvis kan medicinen da trods alt transporteres.
    Jeg er så glad på dine vegne, at det nu endelig går den rigtige vej for dig – og at du endelig snart kan få de to skønne små at se igen🙂
    Jeg er egentlig lidt nysgerrig: du har talt meget (ikke for meget; misforstå mig endelig ikke) om alle dine elendigheder, din stakkel, men hvordan har (du haft …) det med at tale? Det synes jeg ikke, jeg har læst noget om. Har det ikke været anstrengende/gjort ondt?

  13. Dejligt at læse om bedring og delv om der er meget der skal nåes er det virkelig godt, at du kommer afsted. Kram. Ps. Dine pebernødder ser SÅ lækre ud🙂

    • Jeg prøver at komme lidt ud, ellers får man jo kuller af at være hjemme hele tiden. Og mange tak mht pebernødderne. ;-D

  14. Jeg ved, at det har været dejligt for dig at være sammen med de 2 guldklumper igen. Du kan også glæde dig til de bliver store kan jeg love dig. Vi har farmor/farfar dag om onsdagen hos vores 2 yngste efternølerbørnebørn (13 og 10 år). Jeg lærer dem at lave mad til både min og deres glæde og fornøjelse. De kan jo godt være lidt skrappe overfor deres forældre, men aldrig overfor os for som de siger”det er man jo ikke overfor sine bedsteforældre” .
    Kh Marianne

    • Jeg har nu ikke været sammen med ungerne endnu, det er først i weekenden det sker, (forhåbentlig) men jeg glæder, også til de bliver større og vi kan lave ting sammen. ;-D

      Kh Annemarie

  15. Dit medicinbord ligner min mors i mængde, selvom medicinen har helt andre årsager og er for resten af livet. Det er et ordentlig måltid der skal ned med morgenmaden.
    Dejligt at læse om dine små fremskridt, og jeg krydser fingre for at det fortsætter den vej, og jeg behøver vel ikke sige at du skal nyde samværet med dine små og store guldklumper i weekenden🙂

  16. Det var dog en kolosal mængde forskelligt medicin Annemarie.
    Det må være svært at få ned, men hvor er det godt at høre, at det trods alt, langsomt ganske vist, går fremad.

    • Det er ikke så svært at få ned, det bliver knust og opløst i vand så jeg kan tage det i sonden, det tager bare tid. Og det går heldigvis fremad nu. ;-D

Skriv et svar

