Søndagssysler..

som at bage pebernødder, (allerførste gang jeg gør det), og en gåtur hvor der blev samlet lidt pynt ind til en juledekoration (kalenderlys) som jeg håber jeg kan nå at få lavet i morgen. Og jeg har det fra hestens mund (Jimmi) at pebernødderne er gode nok, der bliver i hvert fald spist af dem. DSCF2450 PebernøddedejenDSCF2448 Første plade med pebernødderDSCF24543 plader pebernødder. IMG_0563 Det blev til 2 glas med pebernødder og så en gåtur i Kollelev Mose, hvor der blev samlet lidt mos, gran og nogle grankogler. IMG_0531

26 thoughts on “Søndagssysler..

  1. Uhm, dejlige sysler og sikke et smukt vejr til turen i mosen! Jeg har til gengæld gået tur i din mose i dag: Lyngby Åmose og hele vejen rundt om Lyngby sø🙂

  2. Uhm de ser gode ud, dine pebernødder. Jeg har aldrig prøvet selv at bage dem, måske man skulle springe ud i det?
    KH Anette

    • Det er bare at prøve, jeg havde jo heller aldrig prøvet det før, men der skal nok et par gange til før det bliver helt godt. ;-D

  3. Velkommen i visse-julekager-bagnings-debutantklubben🙂
    Det er bare dig selv, der skal spise dem og ikke Jimmi … var han ikke på skrump?
    Men nu er det snart jul, og så er man IKKE på skrump, vel?

  4. Pebernødder skal jeg også have bagt. De hjemmelavede smager bare bedre :0)
    Det lyder rigtig dejligt at du har fået så meget energi at du både har overskud til at bage og tænke i juledekorationer :0)
    Knus

    • Det hjælper når jeg får de piller jeg skal have, så er energien også i orden, når jeg kan spise de proteindrikke jeg skal have dagligt. ;-D

  5. Nu får jeg kage-bage-lyst. Der skal helt sikkert laves brunekager og vanillekranse i weekenden. Jeg må se, om jeg også når pebernødderne. Hvor er det godt, at du har en kompetent prøvesmager, når du nu ikke selv kan lige nu🙂

    • Jeg vil også prøve vanillekranse, tror ikke aldrig at jeg har bagt dem før, det er vist kun købedej jeg har brugt da ungerne var små. Og ja det er godt at jeg har en mundskænk. ;-D

  6. Ih, hvor er du altså rar, at du står og bager pebernødder, når du ikke selv kan spise dem. Men pas på, for hvis Jimmi bliver bare halvt så glad for pebernødder som Gemalen, så skal du bage MANGE flere😉 Dejligt, at du kommer ud i luften hver dag, men hvordan føles den meget kolde luft på og i din sarte hals?

    • Jeg er sød, og Jimmi er pebernøddenarkoman, så mon ikke der skal bages lidt flere, så har jeg også lidt at lave når det bliver koldt.
      Jeg pakker mig bare ind når går tur, men jeg kan ikke mærke noget på halsen, huden er fin nu, heldigvis, men har smerter i halsen stadigvæk. ;-D

  7. Godt at se at du er i sving igen🙂
    Lækkert med julebag efter Jimmis smag – jeg tror også jeg snart skal have lagt dej, men jeg er nu ikke sikker på, at det bliver til pebernødder i år.

    • Jeg har også tænkt mig at bage vanilie-kranse på et tidspunkt, det tager ikke så lang tid, man skal bare lige tage sig sammen. ;-D

  8. Ser dejligt aktivt ud.. hjemmebagte pebernødder er altså bare guf, så jeg kan godt forstå at Jimmi sætter skrumpe-turen lidt på standby her til jul. Eller bare bliver nødt til det.

Skriv et svar

