! Tilbage til start.

Jeg kom hjem i lørdags, dog kun i 3 timer, pga. kørsel hvor jeg blev hentet sent fra Hillerød og tidligt hjemmefra. Men jeg var også utilpas, dvs kvalme og en frygtelig træthed, hovedpine,  jeg bare sover hele tiden, kan ikke spise noget, har ikke energi til at gå ture, lave øvelser eller noget som helst, jeg vil bare sove. Nu vil de kontakte Herlev og finde ud af hvorfor jeg får det sådan, for det har de ikke oplevet før på Hillerød. Jeg er sådan set ligeglad, lige nu, hvad jeg får bare jeg ikke ryger tilbage igen, det har jeg prøvet så mange gange, så jeg orker det simpelthen ikke mere.

Jeg ved godt at der er bivirkninger som tynd hud, måneansigt og man risikerer at få skøre knogler af prednisolonen, men så må de kloge hoveder finde på noget andet der kan tage min kvalme, udover de kvalmestillende midler jeg får. Nu er mine smerter heldigvis aftagende, så det vil også indvirke på kvalmen når jeg bliver nedtrappet i morfinen og plastret, men det skal også foregå over lang tid.

Meningen var at jeg skulle have været udskrevet i dag, men der går nok lige et par dage mere før jeg kommer hjem. Det vil jeg glæde mig til for nu er jeg ved at få hospitalskuller, jeg  glæder mig til at komme hjem og prøve at finde lidt energi og føle mig nyttig igen.

Af de positive ting er min hud på halsen blevet pænere, den er holdt op med at skalle af, men det er så også en af bivirkningerne på langt sigt, at jeg ikke kan sidde i direkte sol, skal bruge solblokker, men allerbedst når vi er i kanonen kan jeg sidde med en Margrethe hat med stor skygge og føle mig lidt kongelig, det gør man ikke så meget med en kasket ;-D

Og en anden dejlig ting er at jeg har fået en fin gave af Overleveren,  den er taget i brug, dvs, ikke helt endnu, da det nok varer lidt før jeg kan føre en bil sikkert. P1000228

Og til allersidst tusinde tak for dejlige kommentarer i mit forrige indlæg og tak for lykøksninger til Jimmi.

12 thoughts on “! Tilbage til start.

  1. Fin nøglering du har fået🙂
    Ved du hvad, nu må de simpelthen bare finde hvad dælen de kan gøre for dig så du får det bare lidt bedre. Du er for pokker da ikke den eneste cancerpatient med kvalme!!!!!
    Endnu engang pøj pøj og klem og et snefnug eller to😉

    • Nej jeg kan ikke være den eneste, de må da have oplevet andre med samme problem. Og ja det er en fin nøglering. ;-D

  2. Kære Annemarie, hvor er det hårdt. Jeg håber, du meget snart bliver fri for kvalme og træthed, når du bliver trappet ud af morfinen.
    Du bliver fin med din kongelige hat – det glæder jeg mig til at se billeder af🙂 Klem!

  3. Jeg håber virkelig de hurtigt finder ud af hvorfor du bliver ved med at have kvalme, det er da ikke til at holde ud.. Sender dig varme tanker og knus.

    • Nej det er ikke til at holde ud, så må de lade mig beholde prednisolonen indtil jeg bliver trappet ud af morfinen, ellers varer det da alt for længe inden jeg kommer ud af det her forløb. Knus.

  4. Sikke en fin gave du har fået🙂 Og ved du hvad – man kan vænne sig til at gå med stor hat – jeg gør det også når solen er fremme – og smører mig ind i faktor 50 i ansigt og 30 på resten af kroppen når solen titter frem. Besværligt – men nødvendigt. Jeg håber de snart kan hjælpe dig bedre ift kvalmen.Jeg har fundet nogle fine solhatte / kasketter med solbeskyttelse i. Sig til hvis jeg skal sende dig et link. Knus og håber du kan få sovet.

    • Du må gerne sende et link, og jeg har også fået at vide at jeg skal solblokkere, men det er da så heldigvis det mindste af bivirkningerne. Knus og jo jeg fik sovet lidt.

  5. Det bliver da fint, når du glider ud over Lyngby Sø og Bagsværd Sø iført dronning Daisy-hat. Måske bør du træne dit vink allerede nu😉

    Men altså, det er da noget møg, at du har så ekstraordinært meget kvalme. Nu må de kloge altså tage sig sammen og finde ud af ‘noget’. Prednisolon er godt nok noget skrammel, men det er kvalme også. Og måneansigtet forsvinder jo igen, og knogleskørheden kan man bekæmpe på anden vis, så det … (Min bror har været på meget store doser prednisolon i over et år, og det blev han bestemt ikke kønnere af. Men det er da ved at fortage sig nu, hvor han igen kan klare sig uden).

    • Jeg sidder øver vinket nu ;-D
      Jeg kan heller ikke forstå de er så hysteriske med det prednisolon, det må da være bedre at få mig igennem det her forløb, og så tage bivirkningerne bagefter. Pyt være med at jeg bliver lidt rundt i hovedet, som du skriver det forsvinder jo, og knogleskørhed kan man få medicin til, og det er ikke de store doser jeg får. ;-D

  6. Mht nøgleringen – det var sandelig så lidt🙂

    Jeg glæder mig til at se billeder af dig i kanoen med dronningehat, men er den ikke praktisk nok er jeg sikker på at du kan finde en bredskygget hat i den lokale outdoor forretning.

    Er rigtigt ked af at læse at du har det så skidt igen – havde virkelig ønsket for dig at du nåede at få nogle flere gode timer hjemme i lørdags. Tre timer – det er bare ikke ret meget. Håber du snart kommer hjem, men så længe du har det skidt er hospitalet jo nok det bedste sted at være. Kuller eller ej.

    • Nej det var ikke så lidt, jeg er meget glad for den ;-D
      Jeg håber også snart at komme hjem, det gør jeg nok også når medicinen begynder at virke igen. ;-D

Skriv et svar

