! Sad lige og blundede lidt..men

det går fremad .Forleden nat fik jeg sovet 6 timer i træk, det er mange uger siden, hvis ikke et par måneder siden, at jeg fik sovet så mange timer i træk.Det hjælper gevaldigt på humøret at få en en lang nattesøvn, fik desværre jeg ikke en lang søvn i nat, vågnede efter 3 timer med smerter, og triste tanker. Men det villle også være mærkeligt hvis jeg ikke var påvirket af hele situationen.

Men en god nyhed er at  jeg har fået orlov på lørdag, dvs jeg kan komme hjem og fejre Jimmis fødselsdag, det bliver dejligt. Vi bliver kun os 2, og katten, men det bliver også dejligt med lidt tosomhed, det er  længe siden. Nu har jeg været indlagt i snart 2 uger ,det  føles både som lang og kort tid.

Jeg har masser at lave øvelser for kæben og tungen, trappetræning, spisning og indtagelse af medicin,læsning af dameblade (Femina og Alt for Damerne, noget jeg ellers aldrig plejer at købe)  plus at jeg sover ind imellem da jeg er meget træt og plus at det tager lidt tid på tolilettet da jeg også har fået “fornøjelsen af en hæmoride”, men så er det godt at jeg har et par kryds og tværsblade.

Jeg har haft besøg af fysioterapeuten her fra Hillerød Hospital, som har kontakt til min kommune, hvor de har et rehabilliterings-forløb til kræft- ramte, med bl.a gymnastik, diætist og fysioterapi. Det er en sygeplejerske der står for programmet, jeg vil blive kontaktet når jeg er blevet udskrevet, det er dejligt at der er noget jeg kan gå til når jeg hjemme igen, så jeg ikke bare sidder og glor og får for meget ondt af mig selv.

Jeg glæder mig til at komme hjem i morgen.

 

P1000183 P1000184 P1000190 P1000201 Lidt billeder fra en af mine gåture..

18 thoughts on “! Sad lige og blundede lidt..men

  1. Det er dejligt at du får lov at komme lidt hjem til Jimmis fødselsdag…tillykke til ham.:-)
    Tiden på sygehuset kan være lang men også trygt når man er så syg.
    Læste at du orket at tage i Lyngby Storcenter med søster den anden dag og lidt hjem for at vaske tøj…utroligt du havde kræfter til det.
    Det er nok fordi jeg selv bliver totalt udmattet af besøg sådanne steder..;-)
    En af mine veninder i Virum har både Kol og Diabetes og det er helt utroligt hvor meget hun kan gå til af kol-gymnastik og forskelligt som kommunen tilbyder.
    Lyngby- Taarbæk kommune er ikke den værste kommune at bo i…:-)

    Fortsat god bedring og rigtig god weekend fra Lisbeth

    • Vi var nu ikke så længe i Lyngby storcenter, det var lige ind og hente el-tandbørste og saftpresser, og så hjem igen. Lyngby-Taarbæk Kommune har vist en masse gode tilbud, nu får vi se. ;-D
      Mange tak og god weekend til dig.

  2. Du bliver ski ikke sparret for noget som helst.. 🙂
    Er sikker på Jimmi også glæder sig til at have dig hjemme på orlov.
    Knus til dig fra mig.

    • Nej, man kan sige at jeg virkelig har ondt i hoved og røv! Og Jimmi glæder sig til at jeg kommer hjem og det gør jeg også. Knus håber du har fundet overblikket.

  3. Der har vel også været mennesker omkring Jer hele tiden – så tosomheden er da præcis, hvad I to trænger til. Det bliver dejligt.
    Og det lyder da som et lille fremskridt, at du har sovet 6 timer. Til gengæld synes jeg, der er meget, som venter på din deltagelse, når du bliver udskrevet igen. Husk nu også at passe på kræfterne. For er de der ikke, så påvirker det også humøret.
    Til lykke med Jimmi, med ønsket om en dejlig weekend til Jer begge to.
    Knus.

    • Jo det bliver rart at være lidt alene, og jeg skal nok passe på mig selv, jeg deltager kun i det jeg selv har lyst og kræfter til. ;-D og mange tak Knus

  4. Altså. Selvfølgelig skal du hjem til Jimmis fødselsdag. Jeg håber, at I får chancen for at nyde at være 2, og at du får nogle dejlige timer hjemme i privaten. Tillykke til Jimmi – og knus til dig…

  5. Stort tillykke med Jimmi. Hvor er det godt du kan få orlov og komme hjem til ham – håber i får en rigtig dejlig dag sammen. Knus og god weekend – håber du kan få sovet ordenligt.

  6. Rigtig god orlov og tillykke med Jimmi i morgen. Og det er da uretfærdig at det skal gøre ondt i begge ender af kroppen, men det er desværre meget ofte tilfældet, når man bliver syg, får masser af medicin og ikke får bevæget sig så meget. Så god bedring med det hele og knus 🙂

  7. Det lyder godt med lidt fremskridt, selv om der åbenbart også dukker nye ‘r..syge’ udfordringer op 😉
    Jeg håber I får fejret Jimmi med hyggeligt samvær derhjemme – det er jeg sikker på I har brug for begge to.

  8. Hvor er det dejligt at høre, at du kan komme hjem og fejre Jimmis fødselsdag! Og rigtig godt at kommunen har et rehabilliteringsforløb gymnastik, diætist og fysioterapi, hvor du kan komme til kræfter igen.
    Sov godt! Klem

  9. Så fint at du endelig får komme hjem en tur. Skjønner dagene blir lange på et sykehus, selv når en egentlig ikke har krefter nok til å være hjemme og stelle seg selv. Håper du og din kjære får en hyggelig helg sammen … varm klem til deg, og gratulasjoner til Jimmi 🙂
    Irene

  10. Øv… maden gør ondt at få ind.. og ondt at få ud. Det lyder som en skidt cocktail, der kun fjerner motivationen til at spise.

    Håber du nyder din “fridag” hjemme og I får nydt at få lidt par-tid sammen inden du skal tilbage på institutionen igen.

  11. Tillykke med, at du endelig får lov til at komme lidt hjem trods alle lidelserne!
    Man sætter desværre ofte først pris på de ‘selvfølgelige’ ting, når de ikke længere er så selvfølgelige; som fx nattesøvn og smertefrie toiletbesøg.
    Hils Jimmi og ønsk ham tillykke 🙂

  12. Ej altså, at du skal rammes af dårligdom i begge ender. Det er virkelig tarveligt. Jeg håber, du trods alt har haft en rar dag hjemme sammen med fødselaren. Tillykke til ham.

  13. Hvor godt du fik orlov og tillykke med manden den. Tosomhed er skønt og især, hvis man ikke har haft den i lang tid. Jeg læser med, men får ikke kommenteret så ofte. Du skal vide, at jeg værdsætter din åbenhed. Det giver et meget nuanceret billede af det gode og det dårlige. Håber du snart mærker en god portion bedring. Kram

Skriv et svar

