! Lidt billeder fra Hillerød Hospital

Jeg gik mig en lille tur på hospitalsområdet i dag, udstyret med mit lille Lumix. Vejret var jo dejligt og skønt at få lidt frisk luft. Lige nu sidder jeg og venter på at Jimmi kommer forbi, det bliver hans sidste tur på motorcyklen, den bliver pakket væk i weekenden. Jeg har fået lov at komme hjem på orlov i morgen, de vil ikke udskrive mig førend at jeg er helt klar til at komme hjem og at jeg er smertedækket så jeg også kan få sovet. Jeg har dog sovet  5 1/2 time i nat, (afbrudt af en lille tissepause) det var dejligt at få en lidt længere sammenhængende søvn end de 2 timer ad gangen jeg  har fået den sidste uges tid, når jeg vågner bruger jeg lang tid på at få hostet slimen op. I dag har jeg dog fået drukket 2 glas koldt saftevand uden om sonden, det var dejligt at kunne drikke lidt igen.

Lægerne siger jeg får så meget smertestillende, at hvis de fik det samme så ville de gå lige i dørken, men jeg har jo trappet det op over længere tid. Jeg har lovet lægerne at jeg IKKE kører bil, så min søster og svoger er chauffør i morgen. Jeg har også fået beviliget besøg af en ergo-terapeut til genoptræning af synke og tygge-funktionen. Jeg får stadig prednisolon, får noget nyt medicin, gabapentin, som virker både mod smerter i nerverne og bruges også til epilepsi-patiener. Så har jeg stadig morfinplastre på og får morfin når jeg beder om det, panodil 4 x gange dagligt, plus kvalmestillende, noget mod for meget mavesyre, og stadig noget for at holde gang i maven. Men nu kan jeg så også få de proteindrikke ned som jeg SKAL have for at kunne holde vægten og have noget at stå imod med. Jeg er også blevet lidt for tynd, tror jeg kan passe en x-small,  jeg vejer 52,5 kg, jeg skal gerne være en str. medium/38 det er ca 5 kg mere, det har jeg det bedst med.

Men glæder mig til at komme lidt hjem i morgen, selvom de er rigtig søde heroppe på Hillerød, det er dejligt at sygeplejerskerne også har tid til en lille snak når jeg er lidt trist. Og så har jeg fået lidt stemme tilbage så jeg kunne snakke med Naja på Facetime i går, det var dejligt at se og høre hende igen, også den lille bullerbasse selvom han ikke siger så meget, han kan dog sige BAD ! Jeg ville nu have troet at det var MAD den lille fyr ville sige først!  P1000144

P1000127 P1000130  P1000143P1000152 P1000147  P1000158 P1000168 P1000170 P1000171

24 thoughts on “! Lidt billeder fra Hillerød Hospital

  1. Dejlige billeder og skønt med lidt frisk luft! Nu håber jeg, du meget snart får det bedre. At du snart kan komme hjem og også blive af med sonden. Klem

  2. Godt at høre at det går en lille smule fremad – og dejligt at se at du har haft overskud til at finde så fine motiver omkring hospitalet🙂

  3. Hillerød hospital er nu ikke det mest spændende sted at være (bygninger m.m., ikke personale), men det er nok fordi jeg mindes det som et fængsel, da jeg var indlagt med Yngste, da han blev født.
    Men jeg kan se at du kan fotografere skønhed, der hvor vi andre ikke kan se det.
    God tur hjem i morgen. Håber du får en dejlig stund hjemme i vante omgivelser.

  4. Dejligt du kunne komme lidt ud – selvom der nok findes steder du hellere vil gå tur. Dejligt du kan komme hjem på orlov🙂 Nyd det🙂

  5. Det er da gode nyheder. Og tanken om at kunne fotografere lidt, lokker dig i hvert fald ud i luften. Bagefter kan vi andre så nyde de gode billeder.
    Fortsat rigtig god bedring. Knus.

  6. Er du sikker på, at Elias ikke mener MAD, når han siger BAD😉 Dejligt, at der lidt fremgang – og at du igen begynder at kunne få dine proteindrikke ned, for et fortsat vægttab i den størrelsesorden duer jo ikke. Fine billeder. Der er mange sjove detaljer også omkring et sygehus, hvis man bare har øje for det🙂

    • hehe, nej han siger BAD, mad det Mam , og nej vægttab duer bare ikke. Der er mange fine ting hvis man kigger ordentligt efter. ;-D

  7. Øv, Fruen kom først … jeg er nemlig også helt sikker på, at bassen bare ikke kan sige M endnu😀
    Dejligt at læse, at man har fået lidt styr på dig – men du er ganske rigtigt blevet noget tynd, lyder det til – det har absolut været en af verdens afskyeligste slankekure, du har været på her – og så var den ikke engang nødvendig!

    • hihi også dig, jo han kan sige mammam og det betyder mad, jeg er blevet ganske tynd og det er ikke så pænt, men jeg skal nok komme op i en str. medium igen. ;-D

Skriv et svar

