! Ingen billeddokumentation!

Så er der dukket endnu en bivirkning op, slim! Det er fandme ulækkert og hjælper slet ikke på kvalmen eller smerterne. Nogle dage har jeg det fint (efter omstændighederne) andre dage har jeg det virkeligt dårligt, og nu er der så dukket slim op. Ikke bare lidt klar slim, men gult, sejt og ildelugtende. Jeg kan ikke ligge ned og sove, er nødt til at sidde halvt op, og får kun et par timers søvn af gangen da jeg skal hoste slim op, så jeg er ikke til pænt brug i øjeblikket, jeg holder mig hjemme og med så få gæster som muligt. På mandag er det sidste stråledag, så går der et par uger før  bivirkningerne begynder at klinge af,men  heldigvis er slimhinderne noget af det der kommer sig hurtigt. Og jeg skyller med mundskyld, sprøjter i munden med Aftamed som er lokalbedøvende og sutter på saltlakridser og laver mundøvelser, som er meget vigtigt så jeg ikke glemmer at tygge og synke når jeg skal begynde at spise igen, hvilket jeg glæder mig til selvom jeg ingen appetit har i øjeblikket.

Mandag skal jeg også til lægesamtale og have taget en mammografi, ikke i forbindelse med sygdommen, men det er det tilbud som alle kvinder omkring 50 år, eller med brystkræft i familien,  får tilbudt. Jeg har været to gange før, så det er ikke en ny undersøgelse for mig. Om jeg er nervøs, selvfølgelig, det er jeg da, og jeg tænker meget i øjeblikket på om behandlingen hjælper.

Jeg har taget kontakt med sundhedssikringen som dækker både fys-behandling og psykologhjælp, som jeg vil bede min læge om at skrive henvisninger til. Tror det er en god idé at få lidt professionel hjælp til at få ryddet lidt op i tankerne. Jeg kan få dækket 12 behandlinger i år og 12 til næste år, så det er bare med at komme i gang. IMG_0276Roserne her er fra haven, og den opmærkesomme læser ville kunne huske at jeg klagede over at de ikke duftede, men det gør de så nu, noget så dejligt. Den gule, bagerst dufter lidt citrus-agtigt, jeg glæder mig til sommer når de står i fuldt flor og dufter ud over det hele.

Og så er Elias begyndt at gå, han tog sine første skridt alene i går, og viste Mormor det på Facetime i morges. Dygtig dreng,og det var gået så fint med hans første dag i vuggestuen.  Naja havde ikke tid til at snakke, hun leger med modellervoks i øjeblikket, det er vist det store hit lige nu.

20 thoughts on “! Ingen billeddokumentation!

  1. Godt at behandlingen snart er over, Annemarie, det er træls og hårdt at være dig lige nu. Og så havde jeg jo regnet fejl, men mandag kommer snart🙂
    Det er en rigtig god ide at bruge psykologen til at få ryddet op i tankemylderet, husk nu at hvis du ikke synes om den første psykolog, så er det din ret at finde en anden.
    God søndag til jer med duftende roser i huset og dejlige billeder på facetime. Knus

    • Det er hårdt at være mig og jeg tror også det er en god ide at få en snak med en professionel. Og tak og god søndag til jer. Knus

  2. Han har fart på, Ham Elias. Det er vist godt, Svesken har et par års forspring😉 Øv, at du nu også skal trækkes med slim. Især da, at det går ud over din nattesøvn, som du har så hårdt brug for. Det bliver godt at kunne sætte hak ved strålebehandlingerne også, og at du slipper for at skulle afsted til dem. Hvad skal der så ske herefter?

  3. Sig mig … er der nogen bivirkninger, du ikke har været ramt af, din stakkel?
    Se på den lyse side: Det er godt, at slimen kom så sent i forløbet – sæt nu, det havde været der lige fra starten … og jeg kan godt forstå, at du ikke mener, du er til pænt brug lige nu. Du må fokusere på tanken om, at du glæder dig til at gense børnebørnene

    • Tror jeg har haft en del og ja det er godt at slimen ikke kommer i starten det havde ikke været til at holde ud.🙂

  4. Åhhhh, din stakkel….kan godt forstå du syns det er ulækkert !! men også det er en periode og går over. Jeg vil ikke sige god fornøjelse med mamografien, for det hader jeg selv af et godt hjerte……men god søndag aften og fortsat gods kamp med de sidste strålebehandlinger🙂 knus

  5. Nu må det være nok med bivirkninger for dig…:-(
    Heldigvis sidste stråler i morgen også kan det ikke gå hurtig nok til at du igen kan få det bedre..
    Føler med dig søde Annemarie.
    Det må være et af de sværeste steder at få cancer..:-(
    Rigtig god bedring fra Lisbeth

    • Ja jeg synes også jeg har haft bivirkninger nok, og nej nu kan det ikke gå hurtigt nok med at blive rask igen. Og tak. ;-D

  6. Pyha, det er en barsk omgang, og jeg tror, det er en rigtig god idé at benytte tilbudet om psykologhjælp.
    Dejligt at du har overskud til at følge børnebørnene tæt! Det giver så meget glæde. Klem.

  7. Hvis det hjalp dig at jeg bandede, ville jeg fylde hele kommentar feltet med grimme ord.. men det gør det vist ikke..🙂

    Nu kan du heldigvis snart se en ende på behandlingerne, og med det du har været igennem de sidste par måneder, så er en mammografi nok næsten som en tur i skoven.

    Det er en rigtig god ide, at du tager imod tilbuddet om psykologsamtaler.

    Knus til dig du gæve quinde..🙂

  8. Åh nej, hvor jeg føler med dig – jeg ønsker dig rigtig god og snarlig bedring. Det er godt, at du har din dejlige familie, og godt at du kan tale med dem og se dem over computeren. Kh Marianne

  9. Fandens bivirkninger; jeg har ikke forstand på det, men for mig lyder det til, at du er rigtig hårdt ramt af dem alle sammen. Godt at du snart kan se en ende på det, så du bl.a. kan ligge ned og sove igen.

    • Jeg har fået rigtigt mange, desværre, men der går nok lang tid før jeg er på rette vej igen. Men nu er behandlingerne da overstået.

  10. Øv, hvor er det ondt. Ligesom Inge vil jeg gerne være med til at bande det hele væk. Det er altid godt at tale med nogen, der ikke selv har følelser i klemme og som ser tingene lidt udefra. Jeg er sikker på, at du vil kunne få rigtig god gavn af samtalerne.

    • Det er ondt og jeg er sikker på at jeg kan få noget ud af samtalerne med en som netop ikke har følelser i klemme i forhold til mig. Knus

Skriv et svar

