Jeg drømmer om..

at snart kunne sætte tænderne i en stor portion stegeflæsk! Lige nu har jeg så forbandet ondt. Det gør ondt i halsen men det stråler også helt op i ørerne og kæberne er ømme. Jeg får ikke sovet så mange timer af gangen, selvom jeg selvfølgelig får smertestillende medicin. Jeg ved godt at smerterne forsvinder men det er trættende at have ondt hele tiden. Det mad jeg kan spise er begyndt at smage bedre, heldigvis, men for dælen hvor jeg glæder mig til at kunne spise normalt igen, selvom det nok går et stykke tid før det kan lykkedes. Er ikke så sikker på at blendet flæsk smager særligt godt!DSCF1994 DSCF1997

32 thoughts on “Jeg drømmer om..

  1. Du kan tro, jeg forstår dig, og at du glæder dig til at kunne spise normalt igen. Det er i hvert fald godt, at den mad, du nu spiser, er begyndt at smage bedre.

  2. Nej blendet flæsk er nok ikke et særlig godt valg..🙂 men lige pludselig kan du sætte en svingende portion til livs igen.. Knus til dig🙂

  3. uha nej blendet flæsk, lyder ikke særlig lækkert,men snart kan du kaste dig over en stor portion stegeflæsk med velbehag igen ❤
    rigtig god bedring ❤

  4. Mjah, man hører jo så meget – også om bacon-smag i sære sammenhænge, så hvis man/du kunne se bort fra det manglende ‘bid’, så kunne blendet flæsk måske være meget godt??😉

    Hvor er det godt, at det, du kan spise, trods alt er begyndt at smage bedre. Så lysner det da. Fortsat god bedring.

  5. Det kommer lige om lidt. Glæd dig i stedet over, at det går den rigtige vej allerede, og at du bliver sparet for kemobehandlinger🙂
    Jeg ville nok heller ikke forsøge mig med blendet flæsk – mere pga. udseendet, for smagen burde vel egentlig være den samme …😉

    • Jeg håber at jeg bliver sparet for kemo, men hvis det er det der skal til så må det jo være sådan. Og puha bare tanken om udseendet på blendet flæsk, adder! ;-D

  6. Det er da også tarveligt at du sidder og kigger på den slags billeder, så bliver længslen jo endnu værre! Men jeg er glad for at høre at tingene begynder at smage lidt bedre, så du kan få spist lidt, selv om det mest er i flydende form…

  7. Undskyld mig, Ellen, men hvorfra har du den viden, at kemo er værre end stråler?
    Strålebehandling på tynd og dermed sårbar hud kan faktisk betyde et mærkbart helvede, og ifald smerterne bliver for mange, ja da skal du vælge imellem pest og kolera. Vil du livet, eller ikke, ja det er et spørgsmål? Rejen har sagt tak til kommende behandlinger, og jeg puster alt bedst medvind på hendes vej smertemæssigt! Du gør selv et nummer ud af, hvor heldig al din dårligdom bare ikke generer dig – fint😀
    …og undskyld, Rejen, at jeg kommenterede noget måske igen/igen ikke ønsket på din blog, men det er gjort med kærlighed/ærlighed, tro mig😉

    • Det er måske ikke lige tiden eller stedet til at komme med kommentarer til andre bloggere, jeg er sikker på at Ellen mener mig det godt, da hun udmærket ved hvilke gener en kemobehandling kan give. Jeg er også sikker på at du mener mig det godt, men lige nu orker jeg bare ikke alt det bøvl her på min blog.

  8. Hvor er det dejligt, at maden nu er begyndt at smage dig lidt igen. Du skulle jo faktisk nødigt gå hen og tabe dig. Kroppen har helt sikkert brug for god, sund og varieret kost til at kunne bekæmpe canceren. Det at maden ikke rigtig har smagt dig, kan det have noget med de fjernede mandler at gøre?

    • Jeg har allerede tabt et par kilo, men de kommer nok hurtigt på igen, og ja det er mandlerne der er skyld i at maden ikke smager godt og at man har smerter.

  9. Hvorfor får man altid mest lyst til det man ikke kan få? Lige nøjagtig i dag, fik jeg lyst til samme ret, så det må snart på bordet her🙂 Blendet mad smager såmænd godt nok, men det ser klamt ud, som Camilla sagde da hun måtte spise blendet mad til sin egen konfirmation.

    • Ja det er altid det man ikke kan få man gerne vil have. Når I får det på bordet så nap lige et ekstra for mig. ;-D Og ja det ville nok se klamt ud.

  10. Jeg har først lige opdaget din dumme besked i dag. Kan godt forstå, du glæder dig til almindelig mad og ikke have så ondt. Rigtig mange gode tanker og ønsker om god bedring!!!

  11. Det smager også skønt og lige pludselig kan du indtage det igen. Blendet puha…så hellere et glas Nutella🙂 Go’ aften til jer *KNUS*

  12. Dejligt at høre det går lidt bedre med at spise. Det er godt at høre. Jeg krydser fingre for et godt svar (var det ikke i morgen)

    Min far måtte spiste blended steg og hvad der ellers var til et bryllup i familien for nogle år siden pga en kæbeoperation. Det var ikke nogen speciel god middag for ham. Mærkelig fornemmelse at spise lækker steg – helt mast.

  13. Godt det går fremad – Synkebesværet er vel pga du har fået fjernet mandlerne?… under alle omstændigheder, så er det jo fremgang at du i hvert fald kan smage maden. Kan huske, at jeg blev rigtig godt træt af at min morgenkaffe/te begyndte at smage af hvidløg😉

  14. Jeg tror nu også, at lidt af oplevelsen forsvinder, hvis man ikke har udseendet med. Stegt flæsk kommer garanteret tilbage på dit menukort. Jeg glæder mig over, at det går dig bedre med at spise og smage. Knus..

  15. Har kendt et par der i voksen alder også har fået fjernet mandler og de havde det på samme måde som dig..
    Måske noget kold tomatsuppe kunne smage?
    Har selv haft en stor halsoperation som voksen, fik fjernet det meste af min skjoldbrugskirtel.
    Det var ikke rart.
    Ønsker dig rigtig god bedring og håber at der er gode nyheder på vej til dig.

    Knus fra Lisbeth

    • Hej Lisbeth, smagen er heldigvis kommet tilbage, nu skal jeg bare have smerterne væk, så jeg kan tygge igen. Knus ;-D

Skriv et svar

