Najas første kanotur.

Naja var blevet lovet en sejltur, så selvom de havde lovet regnvejr besluttede vi at pakke til turen og drage afsted. På vej til kanoklubben kom der nogle gevaldige regnskyl, men så sprang vi i læ i nogle carporte, og den lille sveskemus faldt da også i søvn på vej derned. DSCF0667 DSCF0670 Da kanoen var blevet gjort klar blev Naja vækket og vi spiste frokost inden vi kravlede ned i kanoen. DSCF0674

Det kunne hun godt lide at sidde og hygge under oversejlet, det var jo ligesom en hule.DSCF0690

Hvad laver morfar?DSCF0678

DSCF0694Der var brød til ænderne, her blev hun lidt forskrækket for anden fik også fat i en finger, men hun er en modig lille pige så det skulle ikke stoppe hende i at fodre dem. DSCF0707 DSCF0712Vi fandt en lille bobleflyder og med en snor i så kan man jo godt fiske. IMG_0149  IMG_0153

Man er vel en rigtig sejlertøs!

Det var en skøn og hyggelig dag sammen med Naja i kanoen, og til dem der er bekymrede over at hun ikke har vest på (den var med i kanoen) så sad jeg parat hele tiden når oversejlet var lynet op , når hun fodrede ænder havde jeg fat i hendes trøje, men hun var dygtig og sad pænt stille og roligt, hvilket ellers er svært for sådan en lille krudtugle som Naja.

27 thoughts on “Najas første kanotur.

  1. Hvor skønt at Naja har fået sin kanodåb, og hvor ser hun sej ud med brillerne i håret.. Knus og god aften.🙂

  2. Råhygge i højeste potens🙂 Og Naja er da så sej med briller i håret. Kan I ikke gøre vesten sej at have på?🙂

  3. Det er en dejlig oplevelse for små børn – jeg har selv været med mine forældre ude at sejle i deres kano fra jeg var ganske lille🙂

  4. Det med vesten skal jeg være den sidste til at klage over… havde heller ikke vest på da jeg som barn sejlede med min far på stille vand.. han mente at jeg pkt 1 burde blive i båden eller kanoen(at det var det dé var til for) og pkt 2 havde lært at træde vande i meget tidlig alder. Resultatet var at jeg fik respekt for det, og det er nu ikke så tosset.

    Jeg tror I har givet hende en superoplevelse og et rigtigt godt minde.

    • Selvfølgelig skal hun blive i båden, men hun er en hurtig lille én, så på broen i klubben vil det nok være en god idé.😀

      • 😀

        Det svarer egentlig meget godt til hvordan jeg husker barndommen omkring både og kanoer.. at det var mere farligt dér end ude på vandet..

      • Det er jo som regel der at børn løber og leger med fuld fart på uden at tænke på at man kan ryge i vandet.😀

  5. Ih hvor hun elsker det – se bare spillet i øjnene på billede fire🙂
    Skønne, skønne billeder af en rigtig god oplevelse for jer alle tre.

  6. Uhh, jeg er åbenbart nok en gang eneste med brokker-gen, og det er ikke populært, men efter at have tænkt efter ti gange ekstra fyrer jeg alligevel krudtet af:
    NEJ, det er ikke i orden, at Naja ikke har sin redningsvest på, når hun sidder “ude i det fri”, selv om du holder fat i hendes trøje. Hvad hvis du pludselig fik krampe i armen og slipper, samtidig ser tøsen noget spændende i vandet, læner sig frem, og plumper ned i vandet… Værre kunne være, at du fik hjertestop, så at husbond efterfølgende akut skulle vælge, hvem af Jer 2 han starteligt skulle prøve at redde. Det holder ikke en meter, Rejen; faktisk kan vi vende seancen, så at du holder i Najas trøje, og det er Jimmi, der falder om undervejs padlen. Hvad/hvordan skal du vælge da?
    OG i øvrigt, når I dyrker den søiske gren flittigt, vil det vel egentligt være ret problemfrit at lære såvel Naja som lillebror op med at skulle have redningsveste på, så at de problemfrit accepterer dette, når deres hukommelse hægtes på omkring 4-6 års alderen🙂

    • Det er ok at du har én holdning til tingene, men vi er fuldt ud i stand til at passe godt på Naja, men tak for kommentaren.😀

  7. Takker, Rejen, og så tænker jeg lige på, at Naja får en brumbasse snært på, så at hun reagerer hidsigt – slår om sig og evt. ryger ud over kanten… Med vest på, så kan hun fanges; uden ja, hvad da????

    • Tak for din omsorg, og selvfølgelig skal Naja have vest på når der ikke er oversejl på kanoen, men det er faktisk lykkedes mig at få 2 unger udsat for kano/kajakture div. camping og teltture, igennem barndommen/teenageårene og ind i voksenverden uden at de er kommet til skade, og det er clearet med hendes mor som også er vant til at færdes i kano/kajakverden. Og så kan du jo blive ved med at komme med eksempler på alverdens ulykker der kan ske, men jeg synes at du skal stoppe her, din pointe er feset igennem.

  8. OK, jeg stopper, og lader Jer bestemme – selvfølgelig – alt!
    Ditto vedr. børnebørnenes luftvejsproblemer; disse kan næppe skyldes rygeri, men nok nærmere brændeovn og fuld blus på stearinlys i hjemmet i mørke tider samt grill ude i det fri senere. Ekstra kan dieseldufte komme til, når man færdes i trafikken😦

Skriv et svar

