ABC #D

Mit D står for Don Quixote af Mancha, hans stridshest Rosinante og hans tro væbner Sancho….

Jeg har ikke selv læst romanen , men min far var meget facineret af hans eventyr, og han havde en plakat hængende som  min onkel  havde malet efter en tegning af Picasso som min far havde taget et foto af  i en bar på Ibiza engang i 1970érne…Plakaten som min onkel malede i 1979 er nu kommet i en stor skifteramme og hænger på min væg i stuen, og den betyder meget for mig da den minder mig om min far…

20 thoughts on “ABC #D

  1. Don Quixote, åhhh ja :-)) Skønt valg for D.Flere som ham ville være ønskeligt, men mon ikke flertallet mere er som Sancho Panza der også har sin egen livsvisdom: "Har man først fået ord for at stå tidligt op, kan man godt blive liggende til middag".Ha en skøn dag….knus

  2. Har ikke læst bogen (for dårligt taget i betragtning af hvor jeg bor;-) mine sønner er blevet tvunget i skolen. Skulle jo være bogen som overgår biblen i eksemplarer.

  3. Sikkert en spennende bok! Fine bilder til dette innlegg! Takk for hilsen! Var nok Emma som hadde fått sine tenner renset! Hehe.. -Margit-

  4. Ojaaa, den boken har jag läst. Och på min vägg hänger ett numrerad konstverk av Don Quijote….det tänkte jag inte alls på.Fyndigt av dig!Ha en skön helg

  5. Ja, man kan blive inspireret i flere led😉 Flot plakat din onkel har lavet. Selv er jeg især vild med Salvador Dali's Don Quixote illustrationer.

  6. Jeg har heller ikke lest romanen,men min mor liker den godt og har sagt flere ganger at jeg burde lese den. Vet ikke helt når det skal bli…Maleriet er skikkelig flott🙂

Skriv et svar

